شناسهٔ خبر: 173379 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ارائه خدمات «اربعین» در اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور

فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در آستانه برگزاری سفرهای اربعین، خدمات موردنیاز زائران در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باهدف تسهیل در سفر زوار در بخش «اربعین» سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ایجاد حساب کاربری، امکان انتخاب مرزهای اربعینی و ارسال اخبار مرتبط با هر مرز، در صندوق پیام‌های دریافتی کاربران از جمله ویژگی‌های این بخش است.

فخاران اظهار کرد: در بخش اربعین اپلیکیشن مرکز مدیریت راه‌های کشور علاوه بر نمایش اخبار داغ و گلچین شده همه مرزها، به‌منظور برنامه‌ریزی و مدیریت سفر، امکان انتخاب نوع وسیله نقلیه و مرز اربعینی موردنظر برای تردد و ثبت تاریخ رفت‌وبرگشت فراهم شده است.

وی افزود: اعلام برنامه مسیر پیشنهادی و انتخاب مسیرهای خلوت‌تر در محورهای منتهی به مرزها متناسب با بازه زمانی حرکت از دیگر ابزارهایی است که شرایط را برای برنامه‌ریزی و تسهیل در سفر زائران فراهم می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور خاطرنشان کرد: همچنین در بخش خدمات با ابزارهای کاربردی، امکان نمایش مواکب و اماکن زیارتی قرار گرفته در مسیر بر اساس موقعیت زائر و افزودن زیارتگاه‌ها بر اساس علاقه‌مندی کاربر و مسیریابی آن‌ها نیز وجود دارد، همچنین لیستی از علاقه‌مندی‌ها برای کاربر نمایش داده شده و این امکان را فراهم می‌آورد که زیارتگاه‌ها یا خدمات مورد علاقه او به آن افزوده شوند.

وی افزود: بخش شکایات نیز به طور مستقیم به قسمت ثبت شکایات در سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور متصل بوده و امکان ثبت درخواست‌های کاربران را فراهم کرده است و از سویی توصیه‌های اربعینی نیز در بخش توصیه‌ها به کاربران ارائه می‌شود.

به گفته فخاران سایت ۱۴۱ نیز علاوه بر موارد یاد شده، ابزارهای آنلاین نقشه راه را در اختیار کاربران قرار داده و با انتخاب مبدأ حرکت به سمت مرز مورد نظر، مسیر پیشنهادی و تصاویر دوربین‌ها قابل مشاهده است.